Lähtötilanne oli se, että emme saaneet markkinoinnissa kovin paljon aikaiseksi. Halusimme apuun jonkun, joka saa aikaiseksi. Haimme sekä ryhtiä että sisältöä.
Viuleva Päällikkö on tuonut markkinointiviestintään ammattimaisen otteen ja suunnitelmallisuuden.
Juha-Pekka Paavola, toimitusjohtaja
Finess Energy Oy
Viuleva Päällikkö on tehnyt Finess Energyn markkinointiviestinnästä suunnitelmallista
Turkulainen Finess Energy edistää teollisuuden ja kiinteistöjen hiilineutraaliutta tehostamalla energiankäyttöä. Ratkaisuja ovat paremman hyötysuhteen koneet, suurempi uusiutuvien lähteiden osuus energiapaletissa ja olemassa olevien energioiden tehokkaampi hyödyntäminen.
Finessin nelihenkinen tiimi paiskii töitä ympäri Suomen energiankäytön tehostamiseksi. Se myy, toimittaa ja asentaa energiahyödykkeisiin liittyviä koneita ja järjestelmiä. Lisäksi se suunnittelee ja katselmoi järjestelmiä, konsultoi sekä järjestää rahoitusta energiainvestointeja varten.
Finessillä on halu ja edellytykset kasvaa dynaamisen energia-alan tahdissa. Yrityksessä myös tiedostetaan, että kasvu edellyttää toiminnan ja priorisoinnin kehittämistä.
Yksi kasvun tekijä, joka ei kuulu pienen insinööriyrityksen kompetensseihin, on markkinointiviestintä. Sen uudistaminen koettiin välttämättömäksi ja ratkaisuksi löydettiin Viuleva Päällikkö Riikka Autio.
– Lähtötilanne oli se, että emme saaneet markkinoinnissa kovin paljon aikaiseksi. Halusimme apuun jonkun, joka saa aikaiseksi. Haimme sekä ryhtiä että sisältöä, Finess Energy Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Paavola kertoo.
Keskittyminen ydinosaamiseen on erityisen tärkeää pk-yrityksissä. Ulkoistamalla palveluita varmistetaan, että resurssit tuottavat parhaan tuloksen.
– Meillä on hyvä draivi, ja haluan säilyttää sen. Ei kannata käyttää oman tiimimme aikaa sellaiseen, joka ei ole meidän vahvuutemme, Paavola toteaa.
Yhteistyö eteni nopeasti strategiapajasta markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen. Suunnittelun aikana ja nyt toteutusvaiheessa Viuleva Päällikkö käy avointa vuoropuhelua ja tekee päätökset asiakasta kuullen.
Paavolan mukaan palvelun suurin hyöty ovat suunnitelmallisuus ja jatkuvuus:
– Viuleva Päällikkö on tuonut markkinointiviestintään ammattimaisen otteen ja suunnitelmallisuuden. Ilman Päällikköä olisimme tehneet paljon vähemmän ja hitaammin, Paavola sanoo.
Yhteistyön aikana markkinointiviestintää on lisätty määrätietoisesti. Yhteistyö jatkuu, saa uusia muotoja ja tuottaa edetessään yhä parempia tuloksia.
Faktat
Asiakasyritys
Finess Energy Oy, Turku
Palvelut
-
Viuleva Päällikkö -palvelu 2 - 4 pv/kk
-
Graafinen suunnittelu
-
Tekstintuottaminen
-
Verkkosivujen päivitys
Tuotoksia
-
Markkinointistrategia
-
Markkinointiviestintäsuunnitelma 2019, 2020
-
Uusia ratkaisuja ja sisältöjä verkkosivuille
-
Asiantuntija-artikkeleita
-
Ajankohtaisia uutisia
-
Uudistettu uutiskirje
-
LinkedIn-profiilin päivitys ja julkaisuja
-
Päivitetty logo
Tavoitteet ja hyödyt
Yhteistyön tavoitteet
-
Suunnitelmallisuutta ja jatkuvuutta markkinointiviestintään
-
Omalle tiimille mahdollisuus keskittyä täysin ydinosaamiseen
Viuleva Päällikkö -palvelun hyödyt
-
Ammattimainen ote markkinointiviestintään
-
Säännöllistä viestintää eri kanavien kautta
-
Suunnitelmallinen eteneminen
-
Viestinnän aktiivinen kehittäminen
-
oma tiimi voi keskittyä ydinosaamiseen
Minkälaisille yrityksille Viuleva Päällikkö -palvelu sopii?
-
Palvelu sopii pienille yrityksille, jotka tarvitsevat markkinointiin ammattimaista otetta ja suunnitelmallisuutta.
Päivitetty logo

Artikkelit

Suora kaasulämmitys ja kondensoivat polttimet tekevät ilmanvaihtokoneesta erittäin tehokkaan, käytettävän ja edullisen
Säästö-Leasing helpottaa tuotantolaitteen investointiprosessia ja mahdollistaa jopa positiivisen kassavirran
Teollisuuden prosessien ja kiinteistöjen kannattaa hyödyntää tehokkaammin olemassa oleva energia